Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Рацул О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Рацул О. А. 
Виховання громадянськості у студентів: історія та теорія : Метод. рек. до вивч. спецкурсу / О. А. Рацул; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград : ТОВ "Імекс ЛТД", 2005. - 71 c. - Бібліогр.: 48 назв. - укp.

Висвітлено питання розвитку ідеї громадянського виховання в зарубіжній педагогічній думці минулого, у східнослов'янських народів, а також погляди педагогів другої половини ХІХ - початку ХХ ст. на формування громадянськості.

Освещены вопросы развития идеи гражданского воспитания в зарубежной педагогической мысли прошлого, у восточнославянских народов, а также взгляды педагогов второй половины ХІХ - начала ХХ ст. на формирование гражданственности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661139 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Золотухіна С. Т. 
Громадянське виховання студентів вищих навчальних закладів України в другій половині ХІХ - на початку ХХ століття : монографія / С. Т. Золотухіна, О. А. Рацул; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2007. - 252 c. - Бібліогр.: с. 201-232. - укp.

Висвітлено особливості громадянського виховання (ГВ) особистості у східнослов'янських народів. Визначено внесок прогресивних представників педагогічної думки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. на формування громадянськості. Особливу увагу приділено розвитку ідеї ГВ у зарубіжній педагогічній думці минулого. Розглянуто науково-дослідницьку та громадську діяльність студентів як умови формування громадянськості, особистість викладача вищої школи як чинник формування громадянськості у студентів.

Освещены особенности гражданского воспитания (ГВ) личности у восточнославянских народов. Определен вклад прогрессивных представителей педагогической мысли второй половины ХІХ - начала ХХ вв. на формирование гражданственности. Особое внимание уделено развитию идей ГВ в зарубежной педагогической мысли прошлого. Рассмотрены научно-исследовательская и гражданская деятельность студентов как условие формирование гражданственности, личность преподавателя высшей школы как фактор формирования гражданственности у студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Ч483(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Рацул А. Б. 
Вступ до спеціальності: "Соціальний педагог" : навч. посіб. / А. Б. Рацул, А. А. Семез, О. А. Рацул; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград : КОД, 2008. - 308 c. - укp.

Розглянуто культурно-історичні традиції виникнення соціальної педагогіки та професії "соціальний педагог". Увагу приділено специфіці професійної діяльності соціального педагога й особливостям його професійної підготовки. Розкрито суть поняття про соціальну педагогіку, визначено етапи її становлення та розвитку. Охарактеризовано соціально-виховні інститути у системі соціалізації особистості. Висвітлено етичні основи діяльності соціального педагога.

Рассмотрены культурно-исторические традиции возникновения социальной педагогики и профессии "социальный педагог". Внимание уделено специфике профессиональной деятельности социального педагога и особенностям его профессиональной подготовки. Раскрыта сущность понятия о социальной педагогике, определены этапы ее становления и развития. Охарактеризованы социально-воспитательные институты в системе социализации личности. Освещены этические основы деятельности социального педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 я73 + С5*148:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рацул О. А. 
Формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст. : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. А. Рацул; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2005. - 21 c. - укp.

Розглянуто історико-педагогічний аспект проблеми формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст. Зроблено спробу цілісного аналізу виникнення, становлення та еволюції ідеї громадянськості на різних етапах історичного розвитку людства. Розкрито суть поняття "громадянин", "громадянськість", "громадянська цінність", "громадянська культура" у контексті філософської, педагогічної та психологічної науки, виокремлено сучасне тлумачення категорій "громадянин" і "громадянськість" згідно з Концепцією громадянського виховання особистості за умов розвитку української державності. Висвітлено витоки ідеї громадянськості у вітчизняній педагогічній думці, базуючись на яких досліджено теоретичні питання громадянського виховання, якому сприяли наукові доробки видатних громадянських і освітніх діячів України другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні форми та методи впливу особистості викладачів вищої школи України дослідженого періоду на формування почуття громадянськості у майбутніх фахівців та охарактеризовано особистісні якості самих викладачів. Відзначено можливість використання здобутків минулого за сучасний умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335733 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Рацул А. Б. 
Корекційна педагогіка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А. Б. Рацул, І. О. Шишова, О. А. Рацул. - Кіровоград : КОД, 2012. - 355 c. - укp.

Розкрито основні теоретичні засади корекційної педагогики, її сутність як науки. Висвітлено актуальні проблеми та завдання, принципи та методи, історію становлення та розвитку корекційної педагогіки. Розглянуто основні категорії дітей з особливими освітніми потребами (з порушеннями слуху, зору, мовлення, опороно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, затримкою психічного розвитку, з раннім дитячим аутизмом, а також зі складними порушеннями розвитку), їх психологічні особливості, методики корекційної роботи з кожною категорією таких дітей. Значну увагу приділено порушенням поведінки, що зустрічаються у дошкільників, молодших школярів і підлітків. Наведено шляхи профілактики та корекції поведінкових відхилень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА750921 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рацул А. Б. 
Формування громадянської компетентності як інтегрованої якості особистості майбутнього вчителя / А. Б. Рацул, О. А. Рацул // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 166. - С. 154-159. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Надано основні результати дослідної роботи з формування громадянської компетентності як інтегрованої якості особистості майбутнього вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Рацул О. 
Особливості громадянського виховання у східнослов'янських народів / О. Рацул // Рідна шк.. - 2007. - № 4. - С. 71-73. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Простежено історію виховання у східнослов'янських народів від періоду матріархату до кінця ХVІІІ ст. Головну увагу акцентовано на змісті, формах і методах виховання в часи Київської Русі та у ХVІ - ХVІІІ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(49=Сл)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Рацул О. А. 
Розвиток інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів: теоретичний та методичний аспекти : монографія / О. А. Рацул; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград : Ексклюзив-Систем, 2015. - 343 c. - Бібліогр.: с. 271-343 - укp.

Досліджено теоретичні та методичні засади системного розвитку інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів, як педагогічну проблему в її теоретичному й прикладному аспектах. Розкрито роль і місце інтернет-технологій у професійній підготовці фахівців соціальної педагогіки у вищій школі. Висвітлено проблему побудови педагогічної моделі системного розвитку інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.253.1

Шифр НБУВ: ВА804543 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Рацул О. А. 
Аналіз зарубіжного досвіду системного розвитку інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів [Електронний ресурс] / О. А. Рацул // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2014. - № 5. - С. 56-67. - Бібліогр.: 33 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1115/851

Статтю присвячено дослідженню основних підходів у зарубіжній педагогічній науці щодо проблеми системного розвитку інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів. Виокремлено низку культурних універсалій, кожна з яких трактується як ядро культури. Наведено перелік компонентів інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів. Охарактеризовано властивості особистості, які дозволяють майбутнім соціальним педагогам ефективно брати участь у всіх видах роботи з інформацією. Виокремлено в інформаційній культурі майбутніх соціальних педагогів два структурних рівні (змістовий і функціональний). Визначено основні функції інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів. Проаналізовано структурну організацію інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів.

Статья посвящена анализу зарубежного опыта системного развития информационной культуры будущих социальных педагогов. Выделен ряд культурных универсалий, каждая из которых трактуется как ядро культуры. Приведен перечень компонентов информационной культуры будущих социальных педагогов. Охарактеризованы свойства личности, позволяющие будущим социальным педагогам эффективно участвовать во всех видах работы с информацией. Выделены в информационной культуре будущих социальных педагогов два структурных уровня (содержательный и функциональный). Определены основные функции информационной культуры будущих социальных педагогов. Проанализирована структурная организация информационной культуры будущих социальных педагогов.

The article deals with the analysis of foreign experience of systemic development of future social pedagogists’ informational culture. A number of cultural universals are identified, each of them is treated as the core of culture. A list of componentsof future social pedagogists’ information culture is given. Personality traits that enable future social pedagogists to participate effectively in all kinds of work with information are characterized. Two structural levels (contents and functions) in future social pedagogists’ information culture are singled out. Main functions of future social pedagogists’ information culture are defined. The structural organization of future social pedagogists’ information culture is analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.22

Шифр НБУВ: EJ000028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Нагрибельний Я. А. 
Становлення і розвиток змісту історії педагогіки в освітній парадигмі незалежної України (1991-2019 рр.) : монографія / Я. А. Нагрибельний; ред.: О. А. Рацул; Херсонська державна морська академія, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. - Кропивницький : Лисенко В. Ф., 2019. - 273 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Розкрито етапи становлення і розвитку змісту історії педагогіки в освітній парадигмі незалежної України (1991 - 2019 рр.). Обґрунтовано доцільність оновлення запропонованих змістових складників історії педагогіки як навчальної дисципліни (ідеї української етнопедагогіки, здобутки світової педагогічної думки в контексті сучасних реалій, шляхи впровадження перспективного педагогічного досвіду в сучасну освітню практику). Актуалізовано потенціал української та зарубіжної педагогічної науки й окреслено перспективи формування компетентного фахівця в процесі опанування оновленого змісту курсу історії педагогіки в нових соціокультурних та геополітичних умовах. Рекомендовано для науковців, викладачів, вчителів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами історії педагогіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА857520 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського